Ako formatívne hodnotiť pri frontálnom vyučovaní (Prebehlo)
Seminár
Formatívne hodnotenie ako príležitosť k žiackemu aj učiteľskému rozvoju.
Jednou z najčastejších foriem vyučovania je frontálna výučba. Je to skvelý spôsob, ako učiť, ale nie vždy sa nám darí zapojiť do nej všetky deti. Aby sme vo frontálne vedenej triede mohli pracovať formatívnym spôsobom, potrebujeme aktivizovať všetky deti v triede a mať k dispozícii dôkazy o ich učení. Predstavíme vám konkrétne techniky a postupy, ako formatívne hodnotiť pri frontálnom vyučovaní.
Termín
1. blok: utorok, 18. 10. 2022 | 13:00 - 15:002. blok: štvrtok, 20. 10. 2022 | 13:00 - 15:00
Nehodí sa vám termín? Nahrávku budete môcť využiť ďalších 14 dní.
Miesto
Online – priamy prenos u vás na monitore
Využite automatickú 10 % zľavu pre našich stálych zákazníkov. Alebo získajte každý 15 % zľavu v prípade, že prihlásite dvoch alebo viacerých účastníkov. Ceny sú uvedené bez DPH.
Detaily
Prednáša
Pokyny
Objednať
ZAMERANIE
Formatívne hodnotenie môže prebiehať iba za predpokladu, že deťom vytvoríme bezpečné prostredie. V takto nastavenej triede deti cítia, že smú hovoriť, čo si myslia, a že môžu robiť chyby, ktoré slúžia (nielen im) na ďalšie učenie.
Ukážeme vám, ako viesť efektívnu celotriednu diskusiu a ako vizualizovať žiacke premýšľanie , aby si deti mohli byť vzájomne zdrojom učenia. Ponúkneme konkrétne typy úloh, ktoré motivujú deti k hľadaniu alternatívnych riešení a nám vyučujúcim poskytujú cenné dôkazy o ich učení
KOHO OSLOVÍme
Online seminár Ako formatívne hodnotiť pri frontálnom vyučovaní je určený najmä pre učiteľky a učiteľov na prvom stupni základných škôl. Inšpiráciu pre svoju prácu v ňom však nájdu aj vyučujúci druhého stupňa ZŠ.
PROGRAM
Formatívne hodnotenie – príležitosť formovať žiacke uvažovanie v okamihu, keď sa žiačky a žiaci učia
Frontálne vyučovanie – poznáme jeho úskalia a predovšetkým potenciál pre zapojenie všetkých detí do procesu učenia?
Kedy vznikajú pri frontálnej výučbe príležitosti na formatívne hodnotenie? Za akých podmienok je možné počuť (a predovšetkým uvidieť) žiacky hlas?
Tipy pre efektívne vedené celotriedne diskusie, do ktorých sa zapájajú všetky deti
Tipy otvorených zadaní pre frontálne vedenú výučbu, ktorej cieľom je vizualizovať žiacke uvažovanie
Príležitosť prežiť si konkrétne techniky a aktivity na vlastnej koži a predovšetkým vzájomne zdieľať naše pedagogické skúsenosti a reflektovať ich z hľadiska príležitostí (naplnených i nenaplnených) pre formatívne hodnotenie.
ĎALŠIE INFORMÁCIE
Ako účastník tejto online akcie získate certifikát o absolvovaní, ktorý môžete uviesť vo svojom CV – v časti o absolvovaných kurzoch a školeniach. V cene je prednáška a podkladové materiály. Jednoduché technické pokyny, ako sa pripojiť online k priamemu prenosu tejto akcie, obdržíte v predstihu od nášho zákazníckeho servisu.
KTO PRE VÁS PREDNÁŠA
Mgr. Anna Babanová
Anna Babanová vyštudovala Učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ na Pedagogickej fakulte UK. Pracuje ako metodička programu Začít spolu v organizaci Step by Step ČR, kde má na starosti metodickú podporu škôl, tried a jednotlivých vyučujúcich zapojených do siete škôl Začít spolu. Svoj záujem dlhodobo venuje problematike kolegiálnej spolupráce, formatívneho hodnotenia a rodovo citlivého vzdelávania. Je autorkou publikácií Centra aktivit: Cesta ke smysluplnému učení a Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce .
Online – priamy prenos u vás na monitore
Priamy prenos tohto programu môžete sledovať online z pohodlia vašej kancelárie alebo z domova. Bez nutnosti kamkoľvek dochádzať.
Technické pokyny pre pripojenie k priamemu prenosu od nás obdržíte v predstihu.
K sledovaniu budete potrebovať akékoľvek zariadenie pripojené k internetu - počítač, tablet, mobil. V priebehu akcie budete môcť klásť lektorovi otázky, na ktoré lektor zodpovie v diskusnej časti.
Počúvanie vám zaistia bežné reproduktory, použitie slúchadiel vám však poskytne väčší komfort.
Ostáva už len slovami klasika popriať:
"Ostrý obraz a dobrý zvuk".