Všetky vzdelávacie akcie - Seminaria

Menu

Online seminár

BOZP – spracovanie a vedenie dokumentácie so vzormi

Zorientujte sa v aktuálnych požiadavkách a získajte vzory pre vašu prax.

Mnohé organizácie podceňujú spracovanie BOZP dokumentácie – pritom ide o zákonnú povinnosť, ktorej zanedbanie môže viesť k vážnym sankciám. Zamestnávateľ musí dokumentáciu vypracovať podľa aktuálnej legislatívy aj podľa špecifík pracovnej činnosti. Viete, aké dokumenty potrebujete a čo musia obsahovať? Na webinári vám predstavíme platné požiadavky, ukážeme vzory osvedčené v praxi a upozorníme na chyby, ktoré vás môžu stáť čas aj peniaze.

Miesto: Online

Termín: Štvrtok, 10. 7. 2025

Viac tu

Online seminár

Ako riešiť problémy s pracovnou disciplínou zamestnancov

Najčastejšie problémy so zamestnancami a návod, ako ich správne riešiť.

Absencie či práca pod vplyvom alkoholu – to je jen špička ľadovca najčastejších porušení pracovných povinností. Objavujú sa aj oveľa sofistikovanejšie prehrešky, ako „presurfovanie“ pracovného času na internete či falšovanie dochádzky. Na seminári zistíte, aké sú Vaše práva ako zamestnávateľa a ako riešiť tieto problémy efektívne, bez zbytočných konfliktov a ideálne bez súdnych konaní.

Miesto: Online

Termín: Utorok, 15. 7. 2025

Viac tu

Online kurz

Projektovým manažérom za 3 dni

Mať projekt a jeho čiastkové ciele neustále pod kontrolou – naučte sa využívať profesionálne nástroje projektového manažmentu.

Stojí pred vami výzva v podobe vytvorenia jedinečného produktu, služby či výstupu? Potom riešite projekt. Riadenie projektov sa výrazne líši od rutinného riadenia, a to predovšetkým atypickosťou nástrah a kritických momentov. Našťastie existuje množstvo nástrojov, ktoré vám pomôžu problémom predchádzať alebo ich aspoň efektívne riešiť. V našom kurze sa interaktívnou formou zoznámite s metodológiou projektového manažmentu a užitočnými technikami potrebnými na efektívne zvládnutie projektov.

Miesto: Online

Termín: 16. 7. 2025 - 18. 7. 2025

Viac tu

Online seminár

Zaručená konverzia dokumentov: pravidlá pre rok 2025

Ako na konverziu dokumentov podľa aktuálnych legislatívnych pravidiel.

Elektronická komunikácia a archivácia dokumentov si vyžadujú dôkladnú znalosť pravidiel legálneho prevodu dokumentov do elektronickej podoby a zmien ich dátových formátov. Na seminári získate potrebné znalosti pre správne vykonanie zaručenej konverzie v súlade s požiadavkami elektronickej komunikácie a dlhodobej archivácie a osvojíte si aj základné princípy konverzie špecifickej účtovnej dokumentácie.

Miesto: Online

Termín: Streda, 30. 7. 2025

Viac tu

Online seminár

Dohody mimo pracovný pomer – pravidlá pre rok 2025

Ako uzatvárať dohody o prácach vykonávaných mimo pracovný pomer, správne a podľa aktuálnej legislatívy.

Hlavne letné krátkodobé či príležitostné práce bývajú vykonávané na základe rôznych typov dohôd mimo klasický pracovný pomer. Zanedbanie zákonných požiadaviek u týchto typov dohôd môže viesť k značným pokutám zo strany inšpektorátu práce. Na seminári si ujasníte pravidlá pre uzatváranie dohôd mimo pracovný pomer a overíte si, či máte túto agendu pre prípadnú kontrolu v poriadku.

Miesto: Online

Termín: Streda, 30. 7. 2025

Viac tu

Online seminár

Ako sa vyhnúť chybám pri zverejňovaní zmlúv v roku 2025

Zverejňujte zmluvy správne, bez chýb a vyhnite sa nepríjemným dôsledkom zneplatnenia.

Prax ukazuje, že zákonná povinnosť zverejňovania zmlúv v Centrálnom registri zmlúv (CRZ) stále nie je pre organizácie samozrejmosťou a skrýva v sebe veľa úskalí. Tie môžu pri nesprávnom postupe spôsobiť komplikácie, ktoré zasiahnu až do plnenia zmluvných dojednaní. Zistite s nami, aké sú najčastejšie chyby pri zverejňovaní zmlúv a aké riziká so sebou prinášajú. Na seminári sa dozviete, ako sa im jednoducho vyhnúť.

Miesto: Online

Termín: Pondelok, 11. 8. 2025

Viac tu

Online seminár

Monitorovanie zamestnancov verzus ochrana ich súkromia

Za akých podmienok je zamestnávateľ oprávnený monitorovať zamestnancov.

Dôvodov na sledovanie zamestnancov je mnoho – dohľad nad plnením pracovných úloh, ochrana majetku či prevencia krádeží. Ako zamestnávateľ na to máte oprávnenie – nie však neobmedzené. Aj na pracovisku má zamestnanec právo na súkromie a musí byť informovaný o rozsahu monitorovania. Najnovšia legislatíva vrátane práva na ochranu osobných údajov stanovuje jasné hranice a pri ich prekročení hrozia sankcie aj súdne dohry. Na seminári získate prehľad o aktuálnych mantineloch vášho monitorovania.

Miesto: Online

Termín: Streda, 13. 8. 2025

Viac tu

Online seminár

Oprava verzus technické zhodnotenie majetku

Získajte istotu pri rozlišovaní opráv a technického zhodnotenia aj s ohľadom na zmeny plynúce z novely stavebného zákona.

Účtovníci zápasia s tým, ako správne rozlíšiť technické zhodnotenie od opravy – a pritom ide o rozhodnutie, ktoré priamo ovplyvňuje základ dane aj výsledok hospodárenia. Zhodnotenie sa odpisuje, oprava ide do nákladov v reálnom čase. No medzi nimi je často tenká hranica, ktorá vyžaduje aj skúsenosti z praxe. Novela stavebného zákona navyše mení niektoré zaužívané postupy. Seminár vám poskytne praktické návody na konkrétnych príkladoch a zjednoduší vašu orientáciu v problematike.

Miesto: Online

Termín: Streda, 13. 8. 2025

Viac tu

Online seminár

Osobný spis zamestnanca vo verejnom sektore

Ako správne viesť osobný spis zamestnanca pre kvalitný výkon personálnej aj mzdovej agendy.

Správny obsah osobného spisu je zásadný, keď dôjde na akékoľvek pracovnoprávne spory alebo kontroly zo strany štátnych orgánov. Správna organizácia osobného spisu pomáha nielen pri plnení zákonných povinností zamestnávateľa, ale aj pri riadení zamestnancov alebo ich odmeňovaní. Vysvetlíme vám všetko o povinných aj odporúčaných náležitostiach osobného spisu, a aj novinky, ktoré prináša novela zákona o štátnej službe účinná od 1. 7. 2025.

Miesto: Online

Termín: Piatok, 5. 9. 2025

Viac tu

Online kurz

Referent verejného obstarávania

Máte vlastného špecialistu na verejné obstarávanie? Zadávajte, realizujte a obstarávajte s istotou.

Každá organizácia či úrad vstupuje pri verejnom obstarávaní na tenký ľad. Mohutná legislatíva a obšírne pravidlá si vyžadujú dôkladnú pripravenosť na vykonávanie pozície referenta verejného obstarávania. Preškolený interný odborník zorientovaný v celom procese vám ušetrí financie za externého konzultanta a dodá istotu, že máte všetky verejné zákazky pod kontrolou a v legislatívnych medziach. Zabezpečte školenie pre svojho zamestnanca a obstarávajte správne aj efektívnejšie.

Miesto: Online

Termín: 11. 9. 2025 - 25. 9. 2025

Viac tu

Hore