ZAMERANIE
Stále častejšie ste nútení vo svojich triedach a školách riešiť psychické problémy jednotlivých žiakov, a to buď v rámci akútnych prejavov alebo pri nastavovaní organizačných a režimových opatrení. Škola je pritom miestom, kde je možné dobre pracovať aj na prevencii, posilňovať psychickú odolnosť žiakov a venovať sa duševnej hygiene.
Na konferencii si ujasníte, akú úlohu hrá v škole prítomnosť školského psychológa a kedy a ako sa naňho obracať. Priblížime vám základné prejavy úzkostných porúch u detí a prakticky navedieme, ako reagovať . Zároveň vás zoznámime s preventívnymi metódami, ako posilňovať psychickú odolnosť a pracovať na duševnej hygiene.
PROGRAM
Školský psychológ, jeho úloha a pôsobenie v škole
Ako môžu školskí psychológovia podporiť psychickú odolnosť a duševnú pohodu žiakov? Projekt Cesty k blízkosti s vílou Záskalkou pomáha deťom lepšie porozumieť vlastným emóciám, posilňovať sebavedomie a budovať rešpektujúcu komunikáciu a vzťahy v kolektíve. Príspevok ponúkne konkrétne ukážky, ako tento prístup začleniť do pedagogických, poradenských a preventívnych programov školy. Zistíte, ako môže školský psychológ podporiť prácu s triednymi kolektívmi aj jednotlivými žiakmi.Mgr. Michal Žmolík, psychológ a metodik prevencie na ZŠ
Digitálny wellbeing pohľadom školy
Ako viesť deti k zodpovednému a zdravému využívaniu technológií? Priblížime vám pohľad mladej internetovej generácie tzv. „počítačovým prisťahovalcom“. Zameriame sa na to, ako v školskom prostredí predchádzať kyberkriminalite a ako pracovať s témami digitálnej závislosti (netolizmu) a rozvoja digitálnej reziliencie. Predstavíme praktické skúsenosti z oblasti primárnej prevencie v rámci kľúčového trojuholníka: žiak – pedagóg – rodič.Ing. Petr Šmíd, špecialista primárnej prevencie
Ako pracovať so socioemocionálnymi zručnosťami detí – metodiky SOFA
V rámci príspevku vám vysvetlíme, ako efektívne pracovať s metodikami pre základné aj stredné školy. Záverečná časť bude venovaná praktickým ukážkam aktivít, ktoré môžete využiť na prácu s triedou. Sú to aktivity známe ako „brain breaks“ – prestávky pre mozog. Tie pomôžu nielen efektívne regulovať stres, ale podporia sústredenie a učenie žiakov.Mgr. Silvie Houšťavová, Society for All
Panické ataky u detí
Panické ataky patria medzi úzkostné poruchy a prejavujú sa ako záchvaty úzkosti a strachu. Prichádzajú často nečakane, bez známej príčiny. Panické ataky sa začínajú objavovať spravidla v období dospievania, preto by pedagógovia mali poznať spôsoby prvej pomoci pri takom záchvate. V príspevku sa účastníci naučia rozpoznávať varovné signály blížiaceho sa záchvatu a praktickým nácvikom tiež niekoľko spôsobov pomoci pri panickom ataku.Mgr.et Mgr. Kamila Tomanová, DiS., psychologička a lektorka
KOHO OSLOVÍme
Online konferencia Psychické problémy detí v škole je určená pre vedenie základných a stredných škôl a pre ich pedagógov, metodikov prevencie či výchovných poradcov.
ĎALŠIE INFORMÁCIE
Ako účastník tejto online akcie získate certifikát o absolvovaní, ktorý môžete uviesť vo svojom CV – v časti o absolvovaných kurzoch a školeniach. V cene je prednáška a podkladové materiály. Jednoduché technické pokyny, ako sa pripojiť online k priamemu prenosu tejto akcie, obdržíte v predstihu od nášho zákazníckeho servisu.
Online – priamy prenos u vás na monitore
Priamy prenos tohto programu môžete sledovať online z pohodlia vašej kancelárie alebo z domova. Bez nutnosti kamkoľvek dochádzať.
Technické pokyny pre pripojenie k priamemu prenosu od nás obdržíte v predstihu.
K sledovaniu budete potrebovať akékoľvek zariadenie pripojené k internetu - počítač, tablet, mobil. V priebehu akcie budete môcť klásť lektorovi otázky, na ktoré lektor zodpovie v diskusnej časti.
Počúvanie vám zaistia bežné reproduktory, použitie slúchadiel vám však poskytne väčší komfort.
Ostáva už len slovami klasika popriať:
"Ostrý obraz a dobrý zvuk".