Všetky vzdelávacie akcie - Seminaria

Menu

Online seminár

Ako na vyúčtovanie zahraničných pracovných ciest

Ujasnite si, ako postupovať pri vyúčtovaní zahraničných ciest a nestraťte sa v nejasných situáciách.

Zahraničné pracovné cesty prinášajú množstvo otázok – najmä po legislatívnych zmenách v roku 2025. Ako správne posúdiť pracovný čas? Kedy vzniká nárok na vreckové a ktoré výdavky ako zamestnávateľ preplácate? Tento online seminár vám poskytne aktuálne a praktické informácie pre správne vyúčtovanie podľa zákona o cestovných náhradách a Zákonníka práce. Prihláste sa na seminár a získajte konkrétne návody, s ktorými už nebudete mať pri účtovaní pochyby.

Miesto: Online

Termín: Štvrtok, 4. 9. 2025

Viac tu

Online seminár

Osobný spis zamestnanca vo verejnom sektore

Ako správne viesť osobný spis zamestnanca pre kvalitný výkon personálnej aj mzdovej agendy.

Správny obsah osobného spisu je zásadný, keď dôjde na akékoľvek pracovnoprávne spory alebo kontroly zo strany štátnych orgánov. Správna organizácia osobného spisu pomáha nielen pri plnení zákonných povinností zamestnávateľa, ale aj pri riadení zamestnancov alebo ich odmeňovaní. Vysvetlíme vám všetko o povinných aj odporúčaných náležitostiach osobného spisu, a aj novinky, ktoré prináša novela zákona o štátnej službe účinná od 1. 7. 2025.

Miesto: Online

Termín: Piatok, 5. 9. 2025

Viac tu

Online seminár

Evidencia dlhodobého majetku – správna prax

Všetko o štruktúre, klasifikácii, ocenení, odpisovaní a účtovaní dlhodobého majetku pre organizácie verejného sektora.

Dlhodobý majetok má najväčšiu početnosť foriem a jeho evidencia tak patrí medzi najkomplikovanejšie oblasti  účtovníctva. Viete ako zvládnuť evidenciu v obci, rozpočtovej či príspevkovej organizácii podľa aktuálne platných noriem a ich výkladov? Na seminári vás oboznámime so všetkým podstatným, od zaraďovania a odpisovania až po inventarizáciu. Získate prehľad v právnych normách, usmerneniach MF SR a praktické tipy na efektívnu správu majetku.

Miesto: Online

Termín: Utorok, 9. 9. 2025

Viac tu

Online kurz

Referent verejného obstarávania

Máte vlastného špecialistu na verejné obstarávanie? Zadávajte, realizujte a obstarávajte s istotou.

Každá organizácia či úrad vstupuje pri verejnom obstarávaní na tenký ľad. Mohutná legislatíva a obšírne pravidlá si vyžadujú dôkladnú pripravenosť na vykonávanie pozície referenta verejného obstarávania. Preškolený interný odborník zorientovaný v celom procese vám ušetrí financie za externého konzultanta a dodá istotu, že máte všetky verejné zákazky pod kontrolou a v legislatívnych medziach. Zabezpečte školenie pre svojho zamestnanca a obstarávajte správne aj efektívnejšie.

Miesto: Online

Termín: 18. 9. 2025 - 2. 10. 2025

Viac tu

Online seminár

Rozpočet príspevkovej organizácie na roky 2026 – 2028

Praktické návody pre rozpočtový proces v príspevkovej organizácii od zostavenia návrhu až po prerokovanie so zriaďovateľom.

Rozpočet je základným finančným nástrojom pre riadenie financovania bežnej činnosti aj budúceho rozvoja. Pri zostavovaní návrhu rozpočtu musíme mať na zreteli platnú legislatívu, charakter organizácie a zámer jej rozvoja aj z pohľadu zriaďovateľa. Kvalitne a realisticky zostavený rozpočet je zárukou pokojného fungovania organizácie na ďalšie tri roky. Získajte prehľad kľúčových požiadaviek a odporúčaných postupov pre dobrú prípravu rozpočtu vašej príspevkovej organizácie.

Miesto: Online

Termín: Štvrtok, 25. 9. 2025

Viac tu

Online seminár

Pokladnica vo verejnom sektore

Ako správne viesť pokladničnú agendu podľa aktuálnych pravidiel vo vašej organizácii vrátane noviniek pre rok 2026.

Legislatíva upravujúca DPH a účtovanie už dlhšie ovplyvňuje aj pokladničnú agendu vo vašej organizácii. Nastavené pravidlá si vyžadujú dôsledné dodržiavanie a správne spracovanie hotovostných aj bezhotovostných operácií. Na seminári si spoločne prejdeme platné pravidlá a zameriame sa na chyby, ktoré sa v praxi prekvapivo opakujú. Vysvetlíme vám, ako im predchádzať a na čo sa zameriava finančná kontrola, aby ste svoju pokladnicu spravovali bez zbytočných pochybení.

Miesto: Online

Termín: Štvrtok, 2. 10. 2025

Viac tu

Online seminár

Ako na čerpanie sociálneho fondu

Pravidlá pre tvorbu a čerpanie sociálneho fondu s dôrazom na aktuálnu legislatívu a výhľad na rok 2026.

Organizácie verejného a súkromného sektora majú povinnosť tvoriť sociálny fond a využívať ho na úhrady rôznych typov výdavkov svojich zamestnancov. Je však potrebné rozumieť jeho správnemu čerpaniu.  Prevedieme vás kľúčovými informáciami o aktuálnom legislatívnom nastavení a predstavíme možnosti, ako fond správne používať. Získate prehľad o tom, kedy je čerpanie fondu daňovým výdavkom a naučíte sa rozlišovať medzi sociálnymi benefitmi a prostriedkami fondu.

Miesto: Online

Termín: Streda, 8. 10. 2025

Viac tu

Online seminár

Kolektívne vyjednávanie – pravidlá, taktiky a zákonné rámce

Ako na vyjednávanie kolektívnych pracovnoprávnych podmienok so zástupcami odborovej organizácie.

Nejasnosti v kolektívnom vyjednávaní môžu viesť k vážnym konfliktom medzi zamestnávateľom a zamestnancami, najmä ak vyjednávanie skĺzne iba k téme vyšších odmien či benefitov. Dobre nastavená spolupráca so zástupcami odborov však môže prispieť k zvládaniu rôznych zmien vo vnútri organizácie. Oboznámte sa s procesom, vhodnými postupmi a vyhnite sa zbytočným sporom.

Miesto: Online

Termín: Štvrtok, 9. 10. 2025

Viac tu

Online seminár

Whistleblowing – aktuálne povinnosti zamestnávateľov

Súčasná prax preverovania oznámení zamestnávateľom, dopady súdnych verdiktov a pripravované zmeny.

Každý zamestnávateľ v súkromnej sfére s viac ako 50 zamestnancami a vo verejnom sektore už s 5 zamestnancami by mal mať zavedený vnútorný systém na oznamovanie nezákonných činností. Ako ho správne nastaviť? Získajte odpovede a prehľad aktuálnej rozhodovacej praxe súdov, Úradu na ochranu oznamovateľov aj praktické tipy. Zorientujte sa v tejto spletitej problematike na našom webinári s expertkou.

Miesto: Online

Termín: Štvrtok, 9. 10. 2025

Viac tu

Online kurz

Referent správy majetku

Starostlivosť riadneho hospodára vyžaduje zodpovedné nakladanie s majetkom. Chcete mať istotu, že to

Konečnú zodpovednosť za hospodárenie s majetkom nesie vedenie organizácie. A práve referent správy majetku je tou kľúčovou osobou, ktorá musí garantovať štatutárnemu zástupcovi, že náročnú agendu správy majetku bezpečne ovláda. Napríklad: ako spravovať majetok so znalosťou právnych a účtovných predpisov, ako s majetkom disponovať, ako ho zaraďovať, udržiavať, vyraďovať, predávať a kedy likvidovať. Získajte istotu správneho postupu a vyšlite svojho referenta majetku na expertný kurz.

Miesto: Online

Termín: 14. 10. 2025 - 23. 10. 2025

Viac tu

Online seminár

Nová smernica o transparentnosti odmeňovania

Pripravte sa na nové legislatívne povinnosti v oblasti odmeňovania a nastavte adekvátne opatrenia už dnes.

Všetkých zamestnávateľov čoskoro čakajú nové legislatívne opatrenia na zabezpečenie transparentnosti odmeňovania – nové povinnosti v oblasti mzdovej politiky, hodnotenia pracovných miest či reportovania rozdielov v odmeňovaní. Európska smernica vymedzuje nielen jednoznačné povinnosti, ale aj značné sankcie pri nedodržaní. Tento seminár vám poskytne komplexný prehľad o pripravovaných zmenách, ich vplyve na vašu organizáciu a praktické riešenia na ich včasnú implementáciu.

Miesto: Online

Termín: Utorok, 14. 10. 2025

Viac tu

Online seminár

Prevádzka elektromobilov vo firmách a organizáciách

Súhrnný návod, ako správne začleniť elektromobily a hybridné vozidla do vášho vozového parku aj do vášho účtovníctva.

Rozhodnutie doplniť váš vozový park elektromobilom alebo hybridným automobilom prináša výhody, ale aj nutnosť poznať aktuálnu legislatívu v tomto smere. Potrebujete  preto jasný postup, ako udržateľnejšiu dopravu správne prevádzkovať. Na seminári získate istotu v dokumentácii, prevádzke, účtovaní aj daňových odpisoch čiastočne alebo plne elektrických motorových vozidiel.

Miesto: Online

Termín: Streda, 15. 10. 2025

Viac tu

Hore