Online kurz
Základy práce vo Photoshope za 3 dni
Vyhnite sa pri úpravách vizuálnych výstupov slepým uličkám a osvojte si postupy vo Photoshope.
Photoshop je najčastejšie využívaným nástrojom na prácu s grafikou a fotografiami. Umožní vám vizuálne výstupy nielen pripravovať, ale aj ich flexibilne upravovať. V kurze sa naučíte všetko na úpravu grafiky a fotiek do profesionálnej podoby na pár klikov, a to pre ďalšie využitie na webe, sociálnych sieťach aj na účely tlače. Zároveň zistíte, aké má Photoshop nové nástroje na báze umelej inteligencie a ako ich využitie zrýchli vašu tvorbu. Keď viete, ako na to, je to otázka niekoľkých minút.
Miesto: Online
Termín: 17. 6. 2025 - 19. 6. 2025
Online seminár
Ako na skončenie pracovného pomeru z dôvodu organizačných zmien
Vyhnite sa pochybeniam a následným sporom pri ukončení pracovného pomeru z organizačných dôvodov.
Skončenie pracovného pomeru so zamestnancom má svoje jasné pravidlá a ich nedodržanie môže mať za následok finančnú, reputačnú aj súdnu dohru. Ako sa tomu vyhnúť? Na seminári si upresníme, aký postup by mal zamestnávateľ dodržať pri skončení pracovného pomeru z organizačných dôvodov a ako sa vyhnúť najčastejším chybám.
Miesto: Online
Termín: Štvrtok, 19. 6. 2025
Online seminár
Ako zvládnuť na úrade agresívneho klienta
Vyzbrojte sa účinnými technikami, ako sa agresiou nenechať zahnať do kúta.
Doba poznamenaná neistotou prináša pocity ohrozenia. Agresia je potom jednou z typických foriem obrannej reakcie. Úradníci sú frustrovaní, ak neovládajú techniky, ako agresivitu znášať a ako jej čeliť. Zameriame sa preto na účinné techniky, ako pomôcť vašim úradníkom zvládnuť kontakt s agresorom, a pritom zvládnuť vlastné emócie. Vyskúšame si, ako regulovať vnútorné napätie a udržať komunikáciu bez útoku či sebaponíženia.
Miesto: Online
Termín: Štvrtok, 19. 6. 2025
Online seminár
Vedľajšia hospodárska činnosť v obciach a príspevkových organizáciách
Ako na problémy vedľajšej činnosti z pohľadu účtovníctva, rozpočtovníctva a zdaňovania.
V obciach a príspevkových organizáciách môžete na financovanie niektorých aktivít využiť finančné prostriedky z vlastného podnikania, avšak iba za presne stanovených legislatívnych podmienok. Ste si istý, aké typy vedľajších činností môžete realizovať, ako ich účtovať a kde a akým spôsobom môžete využiť získané finančné zdroje? Ponúkame vám zhrnutie kľúčových požiadaviek a odporúčaných postupov pre realizáciu vedľajšej hospodárskej činnosti v rámci vášho úradu alebo príspevkovej organizácie.
Miesto: Online
Termín: Štvrtok, 26. 6. 2025
Online seminár
BOZP – spracovanie a vedenie dokumentácie so vzormi
Zorientujte sa v aktuálnych požiadavkách a získajte vzory pre vašu prax.
Mnohé organizácie podceňujú spracovanie BOZP dokumentácie – pritom ide o zákonnú povinnosť, ktorej zanedbanie môže viesť k vážnym sankciám. Zamestnávateľ musí dokumentáciu vypracovať podľa aktuálnej legislatívy aj podľa špecifík pracovnej činnosti. Viete, aké dokumenty potrebujete a čo musia obsahovať? Na webinári vám predstavíme platné požiadavky, ukážeme vzory osvedčené v praxi a upozorníme na chyby, ktoré vás môžu stáť čas aj peniaze.
Miesto: Online
Termín: Štvrtok, 10. 7. 2025
Online seminár
Ako riešiť problémy s pracovnou disciplínou zamestnancov
Najčastejšie problémy so zamestnancami a návod, ako ich správne riešiť.
Absencie či práca pod vplyvom alkoholu – to je jen špička ľadovca najčastejších porušení pracovných povinností. Objavujú sa aj oveľa sofistikovanejšie prehrešky, ako „presurfovanie“ pracovného času na internete či falšovanie dochádzky. Na seminári zistíte, aké sú Vaše práva ako zamestnávateľa a ako riešiť tieto problémy efektívne, bez zbytočných konfliktov a ideálne bez súdnych konaní.
Miesto: Online
Termín: Utorok, 15. 7. 2025
Online kurz
Projektovým manažérom za 3 dni
Mať projekt a jeho čiastkové ciele neustále pod kontrolou – naučte sa využívať profesionálne nástroje projektového manažmentu.
Stojí pred vami výzva v podobe vytvorenia jedinečného produktu, služby či výstupu? Potom riešite projekt. Riadenie projektov sa výrazne líši od rutinného riadenia, a to predovšetkým atypickosťou nástrah a kritických momentov. Našťastie existuje množstvo nástrojov, ktoré vám pomôžu problémom predchádzať alebo ich aspoň efektívne riešiť. V našom kurze sa interaktívnou formou zoznámite s metodológiou projektového manažmentu a užitočnými technikami potrebnými na efektívne zvládnutie projektov.
Miesto: Online
Termín: 16. 7. 2025 - 18. 7. 2025
Online seminár
Zaručená konverzia dokumentov: pravidlá pre rok 2025
Ako na konverziu dokumentov podľa aktuálnych legislatívnych pravidiel.
Elektronická komunikácia a archivácia dokumentov si vyžadujú dôkladnú znalosť pravidiel legálneho prevodu dokumentov do elektronickej podoby a zmien ich dátových formátov. Na seminári získate potrebné znalosti pre správne vykonanie zaručenej konverzie v súlade s požiadavkami elektronickej komunikácie a dlhodobej archivácie a osvojíte si aj základné princípy konverzie špecifickej účtovnej dokumentácie.
Miesto: Online
Termín: Streda, 30. 7. 2025
Online seminár
Dohody mimo pracovný pomer – pravidlá pre rok 2025
Ako uzatvárať dohody o prácach vykonávaných mimo pracovný pomer, správne a podľa aktuálnej legislatívy.
Hlavne letné krátkodobé či príležitostné práce bývajú vykonávané na základe rôznych typov dohôd mimo klasický pracovný pomer. Zanedbanie zákonných požiadaviek u týchto typov dohôd môže viesť k značným pokutám zo strany inšpektorátu práce. Na seminári si ujasníte pravidlá pre uzatváranie dohôd mimo pracovný pomer a overíte si, či máte túto agendu pre prípadnú kontrolu v poriadku.
Miesto: Online
Termín: Streda, 30. 7. 2025
Online seminár
Ako sa vyhnúť chybám pri zverejňovaní zmlúv v roku 2025
Zverejňujte zmluvy správne, bez chýb a vyhnite sa nepríjemným dôsledkom zneplatnenia.
Prax ukazuje, že zákonná povinnosť zverejňovania zmlúv v Centrálnom registri zmlúv (CRZ) stále nie je pre organizácie samozrejmosťou a skrýva v sebe veľa úskalí. Tie môžu pri nesprávnom postupe spôsobiť komplikácie, ktoré zasiahnu až do plnenia zmluvných dojednaní. Zistite s nami, aké sú najčastejšie chyby pri zverejňovaní zmlúv a aké riziká so sebou prinášajú. Na seminári sa dozviete, ako sa im jednoducho vyhnúť.
Miesto: Online
Termín: Pondelok, 11. 8. 2025
Online seminár
Monitorovanie zamestnancov verzus ochrana ich súkromia
Za akých podmienok je zamestnávateľ oprávnený monitorovať zamestnancov.
Dôvodov na sledovanie zamestnancov je mnoho – dohľad nad plnením pracovných úloh, ochrana majetku či prevencia krádeží. Ako zamestnávateľ na to máte oprávnenie – nie však neobmedzené. Aj na pracovisku má zamestnanec právo na súkromie a musí byť informovaný o rozsahu monitorovania. Najnovšia legislatíva vrátane práva na ochranu osobných údajov stanovuje jasné hranice a pri ich prekročení hrozia sankcie aj súdne dohry. Na seminári získate prehľad o aktuálnych mantineloch vášho monitorovania.
Miesto: Online
Termín: Streda, 13. 8. 2025