Online kurz
Referent verejného obstarávania
Máte vlastného špecialistu na verejné obstarávanie? Zadávajte, realizujte a obstarávajte s istotou.
Každá organizácia či úrad vstupuje pri verejnom obstarávaní na tenký ľad. Mohutná legislatíva a obšírne pravidlá si vyžadujú dôkladnú pripravenosť na vykonávanie pozície referenta verejného obstarávania. Preškolený interný odborník zorientovaný v celom procese vám ušetrí financie za externého konzultanta a dodá istotu, že máte všetky verejné zákazky pod kontrolou a v legislatívnych medziach. Zabezpečte školenie pre svojho zamestnanca a obstarávajte správne aj efektívnejšie.
Miesto: Online
Termín: 18. 9. 2025 - 2. 10. 2025
Online seminár
Rozpočet príspevkovej organizácie na roky 2026 – 2028
Praktické návody pre rozpočtový proces v príspevkovej organizácii od zostavenia návrhu až po prerokovanie so zriaďovateľom.
Rozpočet je základným finančným nástrojom pre riadenie financovania bežnej činnosti aj budúceho rozvoja. Pri zostavovaní návrhu rozpočtu musíme mať na zreteli platnú legislatívu, charakter organizácie a zámer jej rozvoja aj z pohľadu zriaďovateľa. Kvalitne a realisticky zostavený rozpočet je zárukou pokojného fungovania organizácie na ďalšie tri roky. Získajte prehľad kľúčových požiadaviek a odporúčaných postupov pre dobrú prípravu rozpočtu vašej príspevkovej organizácie.
Miesto: Online
Termín: Štvrtok, 25. 9. 2025
Online seminár
Pokladnica vo verejnom sektore
Ako správne viesť pokladničnú agendu podľa aktuálnych pravidiel vo vašej organizácii vrátane noviniek pre rok 2026.
Legislatíva upravujúca DPH a účtovanie už dlhšie ovplyvňuje aj pokladničnú agendu vo vašej organizácii. Nastavené pravidlá si vyžadujú dôsledné dodržiavanie a správne spracovanie hotovostných aj bezhotovostných operácií. Na seminári si spoločne prejdeme platné pravidlá a zameriame sa na chyby, ktoré sa v praxi prekvapivo opakujú. Vysvetlíme vám, ako im predchádzať a na čo sa zameriava finančná kontrola, aby ste svoju pokladnicu spravovali bez zbytočných pochybení.
Miesto: Online
Termín: Štvrtok, 2. 10. 2025
Online seminár
Ako na čerpanie sociálneho fondu
Pravidlá pre tvorbu a čerpanie sociálneho fondu s dôrazom na aktuálnu legislatívu a výhľad na rok 2026.
Organizácie verejného a súkromného sektora majú povinnosť tvoriť sociálny fond a využívať ho na úhrady rôznych typov výdavkov svojich zamestnancov. Je však potrebné rozumieť jeho správnemu čerpaniu. Prevedieme vás kľúčovými informáciami o aktuálnom legislatívnom nastavení a predstavíme možnosti, ako fond správne používať. Získate prehľad o tom, kedy je čerpanie fondu daňovým výdavkom a naučíte sa rozlišovať medzi sociálnymi benefitmi a prostriedkami fondu.
Miesto: Online
Termín: Streda, 8. 10. 2025
Online seminár
Kolektívne vyjednávanie – pravidlá, taktiky a zákonné rámce
Ako na vyjednávanie kolektívnych pracovnoprávnych podmienok so zástupcami odborovej organizácie.
Nejasnosti v kolektívnom vyjednávaní môžu viesť k vážnym konfliktom medzi zamestnávateľom a zamestnancami, najmä ak vyjednávanie skĺzne iba k téme vyšších odmien či benefitov. Dobre nastavená spolupráca so zástupcami odborov však môže prispieť k zvládaniu rôznych zmien vo vnútri organizácie. Oboznámte sa s procesom, vhodnými postupmi a vyhnite sa zbytočným sporom.
Miesto: Online
Termín: Štvrtok, 9. 10. 2025
Online seminár
Whistleblowing – aktuálne povinnosti zamestnávateľov
Súčasná prax preverovania oznámení zamestnávateľom, dopady súdnych verdiktov a pripravované zmeny.
Každý zamestnávateľ v súkromnej sfére s viac ako 50 zamestnancami a vo verejnom sektore už s 5 zamestnancami by mal mať zavedený vnútorný systém na oznamovanie nezákonných činností. Ako ho správne nastaviť? Získajte odpovede a prehľad aktuálnej rozhodovacej praxe súdov, Úradu na ochranu oznamovateľov aj praktické tipy. Zorientujte sa v tejto spletitej problematike na našom webinári s expertkou.
Miesto: Online
Termín: Štvrtok, 9. 10. 2025
Online kurz
Referent správy majetku
Starostlivosť riadneho hospodára vyžaduje zodpovedné nakladanie s majetkom. Chcete mať istotu, že to
Konečnú zodpovednosť za hospodárenie s majetkom nesie vedenie organizácie. A práve referent správy majetku je tou kľúčovou osobou, ktorá musí garantovať štatutárnemu zástupcovi, že náročnú agendu správy majetku bezpečne ovláda. Napríklad: ako spravovať majetok so znalosťou právnych a účtovných predpisov, ako s majetkom disponovať, ako ho zaraďovať, udržiavať, vyraďovať, predávať a kedy likvidovať. Získajte istotu správneho postupu a vyšlite svojho referenta majetku na expertný kurz.
Miesto: Online
Termín: 14. 10. 2025 - 23. 10. 2025
Online seminár
Nová smernica o transparentnosti odmeňovania
Pripravte sa na nové legislatívne povinnosti v oblasti odmeňovania a nastavte adekvátne opatrenia už dnes.
Všetkých zamestnávateľov čoskoro čakajú nové legislatívne opatrenia na zabezpečenie transparentnosti odmeňovania – nové povinnosti v oblasti mzdovej politiky, hodnotenia pracovných miest či reportovania rozdielov v odmeňovaní. Európska smernica vymedzuje nielen jednoznačné povinnosti, ale aj značné sankcie pri nedodržaní. Tento seminár vám poskytne komplexný prehľad o pripravovaných zmenách, ich vplyve na vašu organizáciu a praktické riešenia na ich včasnú implementáciu.
Miesto: Online
Termín: Utorok, 14. 10. 2025
Online seminár
Prevádzka elektromobilov vo firmách a organizáciách
Súhrnný návod, ako správne začleniť elektromobily a hybridné vozidla do vášho vozového parku aj do vášho účtovníctva.
Rozhodnutie doplniť váš vozový park elektromobilom alebo hybridným automobilom prináša výhody, ale aj nutnosť poznať aktuálnu legislatívu v tomto smere. Potrebujete preto jasný postup, ako udržateľnejšiu dopravu správne prevádzkovať. Na seminári získate istotu v dokumentácii, prevádzke, účtovaní aj daňových odpisoch čiastočne alebo plne elektrických motorových vozidiel.
Miesto: Online
Termín: Streda, 15. 10. 2025
Online seminár
Novela zákona o archívoch a registratúrach pre rok 2025
Blíži sa účinnosť aktuálnej novely – pripravte sa na aplikáciu zmien v správe registratúry do vašej praxe.
Novela zákona o archívoch a registratúrach zmení pravidlá správy dokumentov. Zavádza možnosť transformácie záznamov, nové povinnosti pri tvorbe registratúrnych plánov a mení podmienky pre manipuláciu so spismi. Nejasnosti môžu spôsobiť chyby s právnymi dôsledkami. Seminár vám poskytne odborný výklad nových záväzných požiadaviek aj konkrétne odporúčania, ako zmeny správne zaviesť do praxe. Získajte istotu, že vaše procesy budú naďalej v súlade s prichádzajúcou legislatívnou zmenou.
Miesto: Online
Termín: Streda, 22. 10. 2025
Online seminár
Cestovné náhrady s výhľadom pre rok 2026
Vyúčtovanie pracovných ciest v komplexnom prehľade štandardných aj neštandardných situácii.
Pracovné cesty zamestnancov prechádzajú zmenami aj procesom digitalizácie cestovania. Potrebujete sa vyrovnať s nárokmi, ktoré zamestnancom vznikajú na pracovnej ceste, ale aj s používaním hybridných či batériových elektrických vozidiel. Poradíme, ako prakticky ale zákonne riešiť pracovné cesty vo firmách či na úradoch z pohľadu aktuálneho stavu vrátane výhľadu pre rok 2026.
Miesto: Online
Termín: Streda, 29. 10. 2025
Online seminár
Nástroje umelej inteligencie v praxi – tutoriál
Sumár najzaujímavejších AI nástrojov a návody pre ich plnohodnotné použitie.
Umelá inteligencia už nie je doménou špecialistov – efektívne ju využijete pre každodenné úlohy na akejkoľvek pracovnej pozícii. Ukážeme, ako nástroje AI ľahko integrovať do vašich pracovných procesov v komunikácii i tvorbe obsahu. Úplne sa vyhneme teórii a víziám. Ponúkneme množstvo konkrétnych ukážok najvyužívanejších a overených nástrojov umelej inteligencie a odporučíme postupy pre ich efektívne využitie v pracovnej oblasti.
Miesto: Online
Termín: Streda, 5. 11. 2025
Online seminár
Povinné zavedenie e-faktúry
Pripravte sa na povinnú digitalizáciu faktúr už dnes a získajte konkurenčnú výhodu.
Práca s faktúrami v strojovo čitateľnom formáte znamená pre organizácie veľkú procesnú zmenu. V rámci štátnej správy je elektronická fakturácia povinná už od minulého roku. Teraz je v príprave novela zákona o DPH, ktorá povinnosť rozšíri na všetkých platiteľov DPH. Je najvyšší čas začať s prípravou. Prihláste sa na seminár a získajte prehľad o prichádzajúcich zmenách vopred.
Miesto: Online
Termín: Štvrtok, 6. 11. 2025
Online seminár
Inventarizácia majetku, záväzkov a ich rozdielov za rok 2025
Ako správne vykonať inventarizáciu od príkazu až po výstupy z inventúru – návody od kontrolóra z praxe.
Inventarizácia majetku, záväzkov a ich rozdielov so sebou prináša mnoho presne definovaných postupov a záväzných povinností. Na seminári vedenom priamo kontrolórom si ukážeme, aké všetky povinnosti by ste nemali určite zanedbať a na čo sa kontrola zameriava. Získate odpovede na najčastejšie otázky a praktický manuál na bezchybnú inventarizáciu v roku 2025.
Miesto: Online
Termín: Utorok, 11. 11. 2025
Online kurz
Ako vytvoriť a zostrihať video pomocou telefónu
Aj pomocou bežne dostupných mobilných technológií je možné natočiť profesionálne propagačné video, ktoré zaujme v záplave AI výstupov.
Pri propagácii svojej práce, aktivít alebo produktov súperíte o pozornosť zákazníkov a klientov a bez intenzívnych vizuálnych podnetov sa nezaobídete. A pýtate sa, či nie je trh už presýtený množstvom generického obsahu vytvoreného AI? Z umelej inteligencie využijeme len to užitočné a pochopíte, ako postaviť autentické a atraktívne propagačné video pomocou telefónu. Výhodou bude znalosť pravidiel a tipov pre rýchlu tvorbu a strih. Vaše živé videá vyniknú a divák to ocení.
Miesto: Online
Termín: 20. 11. 2025 - 27. 11. 2025
Online seminár
Elektronický podpis, elektronická pečať a časová pečiatka
Ako správne a podľa najnovšej legislatívy používať nástroje elektronickej komunikácie.
S postupujúcou digitalizáciou sú organizácie nútené rýchlo riešiť problémy, ktoré prináša elektronická podoba dokumentov. Základom je detailná znalosť digitálnych overovacích prvkov, ako je elektronický podpis, elektronická pečať a časová pečiatka. Na seminári sa uistíte, či postupujete správne pri ich použití a následnom dlhodobom zachovaní právnej platnosti.
Miesto: Online
Termín: Streda, 26. 11. 2025